רוב האנשים מבלים במקום העבודה שלהם באופן יומיומי ולעתים קרובות - שעות רבות בכל יום. באופן טבעי, במקום אשר אנשים נמצאים בו לאורך היום - עובדים, אוכלים ומנהלים פגישות - סביר להניח כי יווצרו לכלוך ובלגן. לא תמיד העובדים עצמם מודעים לשמירה על הניקיון והסדר, ולכן בסוף היום המשרד עשוי להיראות לא מזמין במקרה הטוב, או מלוכלך מאד במקרה הפחות טוב… מצד שני, עובדים אשר נמצאים בסביבה נעימה, נקיה ומסודרת - ייהנו יותר מהשהיה שלהם במקום העבודה, וסביר להניח שגם יעבדו באופן יעיל יותר ויצליחו להגיע לתפוקות גבוהות יותר. בין אם מדובר במשרד קטן או גדול, עם מספר עובדים נמוך או גבוה - משרד נקי ומסודר הוא לחלוטין יעד שכדאי לכוון אליו. ריכזנו עבורכם חמישה רעיונות יעילים, אשר יסייעו לכם ולהפוך את סביבת העבודה המשרדית לנקייה ונעימה.
מתחדשים במיכון משרדי יעיל
מדפסת משולבת למשרד - זה אולי לא הדבר הראשון שהייתם חושבים עליו, אבל מדפסת היא אחד המכשירים השימושיים ביותר בכל משרד - קטן או גדול. כמויות של נייר, דיו, דפים, טיוטות - הכל מתרכז סביב המכשיר הזה. מדפסת משולבת למשרד היא מצד אחד מכשיר קומפקטי אשר לא תופס מקום רב (ומסיבה זו - מתאימה גם למשרד קטן, אשר יישאר מסודר), ומצד שני - זהו מכשיר אשר מסוגל לבצע מספר פעולות בנוחות ובמהירות, למשל - צילום, פקס וכמובן הדפסה. מדפסת משולבת למשרד מאפשרת לחסוך מקום יקר, ובכך להפוך את המשרד למסודר ונקי יותר.
אאוטסורסינג (מיקור חוץ) לניקיון המשרד
שימוש בחברת ניקיון למשרד - על אף שמדובר בשירות שעולה כסף, לעתים קרובות יהיה שווה להשקיע בכך. הסיבה היא שחברת ניקיון מעסיקה עובדים אשר מנוסים בתחום, ויוכלו להגיע לנקות ולסדר משרד בזמן קצר ובאופן יעיל. שירותי ניקיון חיצוניים אשר יגיעו למשרד באופן קבוע, יגרמו לו להישאר נקי ומסודר גם לאחר יום עבודה עמוס.
עיצוב "נקי" וניצול נכון של החלל
ניצול שטח יעיל - במשרדים רבים, לא נעשים תכנון וחשיבה מראש לגבי אופן ניצול המקום. משרדים רבים אינם גדולים, ונוצר מצב בו החדרים והשטחים המשותפים צפופים, מלאים ברהיטים ובחפצים אחרים אשר תופסים מקום רב. שווה לעשות חשיבה מראש ולהחליט כיצד לנצל את החלל בצורה הטובה ביותר, למשל - אם ממקמים שולחנות עבודה בפינות החדר, נותר שטח משותף גדול יחסית במרכז החדר; הסתרת מכשירים חשמל (כגון מיקרוגל, מדפסת משולבת למשרד או אפילו מכונת קפה) בתוך ארונות שניתן לסגור - יצרו מראה נקי יותר לחדר ויחסכו "בלגן בעיניים".
דיגיטציה ומעבר לעבודה ממוחשבת
חשבוניות דיגיטליות, תכתובות במייל ולא בדואר רגיל, אפילו אפליקציה לצורך מעקב נוכחות ולא שעון נוכחות פיזי - כל אלה הם דברים קטנים, אך כאלה התורמים למחשוב סביבת המשרד. ככל שתפחיתו בכמויות המכשירים והניירת - המשרד יהיה נעים ומסודר יותר.
תיוק נכון ויעיל
בכל זאת מדובר במשרד, וברור כי אי אפשר להימנע לחלוטין מניירת. אבל אם תצליחו לתייק את הניירת והמסמכים המשרדיים בצורה יעילה - על ידי שימוש בקלסרים, ארגזי ארכיון וכדומה - תוכלו להימנע מערימות נייר מבולגנות, ובעיקר - להפוך את המשרד להרבה יותר נקי.
מתחדשים במיכון משרדי יעיל
מדפסת משולבת למשרד - זה אולי לא הדבר הראשון שהייתם חושבים עליו, אבל מדפסת היא אחד המכשירים השימושיים ביותר בכל משרד - קטן או גדול. כמויות של נייר, דיו, דפים, טיוטות - הכל מתרכז סביב המכשיר הזה. מדפסת משולבת למשרד היא מצד אחד מכשיר קומפקטי אשר לא תופס מקום רב (ומסיבה זו - מתאימה גם למשרד קטן, אשר יישאר מסודר), ומצד שני - זהו מכשיר אשר מסוגל לבצע מספר פעולות בנוחות ובמהירות, למשל - צילום, פקס וכמובן הדפסה. מדפסת משולבת למשרד מאפשרת לחסוך מקום יקר, ובכך להפוך את המשרד למסודר ונקי יותר.
אאוטסורסינג (מיקור חוץ) לניקיון המשרד
שימוש בחברת ניקיון למשרד - על אף שמדובר בשירות שעולה כסף, לעתים קרובות יהיה שווה להשקיע בכך. הסיבה היא שחברת ניקיון מעסיקה עובדים אשר מנוסים בתחום, ויוכלו להגיע לנקות ולסדר משרד בזמן קצר ובאופן יעיל. שירותי ניקיון חיצוניים אשר יגיעו למשרד באופן קבוע, יגרמו לו להישאר נקי ומסודר גם לאחר יום עבודה עמוס.
עיצוב "נקי" וניצול נכון של החלל
ניצול שטח יעיל - במשרדים רבים, לא נעשים תכנון וחשיבה מראש לגבי אופן ניצול המקום. משרדים רבים אינם גדולים, ונוצר מצב בו החדרים והשטחים המשותפים צפופים, מלאים ברהיטים ובחפצים אחרים אשר תופסים מקום רב. שווה לעשות חשיבה מראש ולהחליט כיצד לנצל את החלל בצורה הטובה ביותר, למשל - אם ממקמים שולחנות עבודה בפינות החדר, נותר שטח משותף גדול יחסית במרכז החדר; הסתרת מכשירים חשמל (כגון מיקרוגל, מדפסת משולבת למשרד או אפילו מכונת קפה) בתוך ארונות שניתן לסגור - יצרו מראה נקי יותר לחדר ויחסכו "בלגן בעיניים".
דיגיטציה ומעבר לעבודה ממוחשבת
חשבוניות דיגיטליות, תכתובות במייל ולא בדואר רגיל, אפילו אפליקציה לצורך מעקב נוכחות ולא שעון נוכחות פיזי - כל אלה הם דברים קטנים, אך כאלה התורמים למחשוב סביבת המשרד. ככל שתפחיתו בכמויות המכשירים והניירת - המשרד יהיה נעים ומסודר יותר.
תיוק נכון ויעיל
בכל זאת מדובר במשרד, וברור כי אי אפשר להימנע לחלוטין מניירת. אבל אם תצליחו לתייק את הניירת והמסמכים המשרדיים בצורה יעילה - על ידי שימוש בקלסרים, ארגזי ארכיון וכדומה - תוכלו להימנע מערימות נייר מבולגנות, ובעיקר - להפוך את המשרד להרבה יותר נקי.